شاخصهای حمل و نقل سنگهای ساختمانی
یکی اساسیترین مسائل مهم و تاثیر گذار بر روی کیفیت سنگ ساختمانی ، حمل و نقل آن از کارخانه به ساختمان مربوطه میباشد. برای این مورد نیز شاخص هایی در نظر گرفته شده که به ترتیب به این شاخصها خواهیم پرداخت.
شاخصهای مربوط به سیستم حمل و نقل و توزیع :
- رعایت تناسب بسته بندی با سیستم توزیع و فروش کشور هدف
- رعایت تناسب ابعاد بسته با سیستم پالت بندی ، انبار و توزیع کشور هدف
- قابلیت تفکیک ســریع و آسان گونههای مختلف از یکدیگر.
- رعایت مسایل مربوط به حمل و نقل آسان و چیدمان مستحکم بر روی پالت
- درج علائم و توضیحات لازم برای اطلاع دست اندرکاران توزیع و حمل و نقل از چگونگی رفتار با کالا
- انتخاب نیروی کارآزموده و آموزش عملی آنها در حین پروژه حمل و نقل محصول
شاخصهای اطلاع رسانی :
- طراحی گرافیک ، خطوط و اشکال بستهها و برچسب
- از وظایف مهم بسته بندی انتقال اطلاعات است که به دو هدف عمده صورت میگیرد.
- راهنمایی مطلوب و اطلاع دادن در مورد محتویات بسته و نحوه جابجایی آن در طول زنجیره توزیع
- معرفی محصول و موسسات بازرگانی مسئول در جهت ارتباط و اعتماد دو جانبه بین عرضه کننده و مصرف کننده.
اطلاعات نوشته شده باید دارای خصوصیات زیر باشد :
- به سرعت و یا با کمترین خطا قابل رؤیت باشند .
- کالا کاملاٌ مشخص باشد. Brand_نام و _ اطلاعات کافی در مورد نوع محصول ، گونه آن ، کیفیت و تعداد در هر بسته وزن و یا دیگر پارامترهای مربوطه قید شده باشد.
- اطلاعات نوشته شده حداقل به دو زبان (زبان انگلیسی و زبان مقصد ) باشد.
- پارامترها ، علامتها و نشانههای مربوطه به چگونگی حمل و نقل قید شده باشد .
- آدرس محل تولید و مقصد قید شود.
- تاریخ تولید ، بسته بندی قید شود.
- علائم و نشانههای مربوطه به استانداردهای کیفیت درج شود.
شاخصهای ارگونومیکی در طراحی بسته بندی سنگ :
- ابعاد جعبهها باید به گونه ای باشد که به سهولت قابل حمل دستی باشند.
- محل هایی بر روی جعبه باید تعبیه شوند که حمل و نقل دستی آن را راحتتر سازد.( به طور مثال مکانهایی که به عنوان دستگیره و یا سوراخهایی به این منظور )
- بسته بندی به سهولت قابل استفاده باشد و بدون اینکه به محصول درون آسیب وارد شود قابلیت باز شدن داشته باشد.
- اطلاعات مربوط به چگونگی حمل و نقل و یا شرایط و زمان نگهداری بر روی بسته حتما قید شده باشد.
- میزان تحمل فشار (تعیین حداکثر تعداد بسته هایی که میتوانند بر روی هم قرار گیرند)بر روی بستهها درج شده باشد.
رعایت مقررات زیست محیطی :
بسته بندی و مواد آن باید با دستور العملهای زیست محیطی موجود در مبدا و مقصد کالا هماهنگ باشد. خصوصیاتی از قبیل قابلیت استفاده مجدد،بازیافت،عدم ضرر رسانی به محیط آن باید در نظر (Compacting)زیست،بهداشتی بودن مواد مصرفی و قابلیت کمینه گرای گرفته شود.
شاخصهای مهم در بازارهای هدف :
یکی از مهمترین عوامل مهم در افزایش سهم ایران از بازارهای جهانی ، توجه به آمیخته بازاریابی است. وجود واحد تحقیقات بازاریابی شرکتهای صادراتی در کشورهای هدف بسیار مهم میباشد.
توجه به مشخصات محصول و انطباق آن با خواستهها و نیاز مشتریان که این انطباق به ترتیب :
مواد اولیه،نوآوری در طراحی و مدل،کیفیت،بسته بندی،پیروی از استانداردهای بازارهای فروش،رنگ و سلایق مصرف کننده میباشد.عدم توجه به انتخاب استراتژی قیمت گذاری مناسب باعث باعث افزایش سهم ایران در بازارهای جهانی میشود.
این عوامل عبارتند از : قیمت رقبا،هزینه تولید،عرضه و تقاضای بازار،ماندن در بازار،رهبری کیفی،هزینههای ریسک سیاسی و تجاری(تعرفه،سهمیه بندی،کنترل ارز و …)توجه در انتخاب کانالها و روش بهینه توزیع به میزان زیادی در افزایش صادرات موثر است.نقش عواملی چون واسطههای باتجربه و مدیریت توزیع مناسب،نیروهای توزیع متخصص،نظارت بر سیستم توزیع، برنامه زمان بندی توزیع و توجه به نقش تبلیغات و فعالیت گسترده در پیش برد فروش باعث افزایش صادرات سنگ در بازار میگردد.
شاخصهای حمل و نقل سنگهای ساختمانی
برای مشاوره و خرید سنگ ترامیت بوکان با سنگبری کوهستان در ارتباط باشید.